Perempuan kena tegas ok? Kena. Tegas.

Cakap yg perlu je. Ttg perkara2 yg perlu je.

Komunikasi memang penting. Kite faham sangat2.

Tapi kite takut. Tak tahu mana nak draw the line. Kite takut kite terpijak over the line. Perbualan biasa2, topik biasa2, tapi hati tak biasa, kan? Ada rasa terusik, tak?

Tak nak menyakiti. Mcm mana kite sampaikan msg ni secara subtle, eh? Definisi 'perkara yg perlu' bagi kite, blh jadi ia berbeza bagi orang lain.

Aku mahu tegas kerana Mu, ya Rabb! Aku sangat2 takut akan azabMu. Aku takut aku menjadi fitnah kpd seseorg. Aku takut aku jadi lemah. Biarlah, jika orang itu dan orang2 lain fikir aku ni syadid. Jagalah hatiku, ya Rabbiiii.. :'(




*feeling pelik, x selesa, 'hmmm', irritated-with-self-coz-i-sense-im-starting-to-enjoy-the-exchange*
*k, get back to work*
Published with Blogger-droid v2.0.10

0 comments: